Gästbok
Peter
måndag, 08 juni 2015 09:09
Uppklassning
Hej
Om man vinner JSM ett år blir man inte automatiskt uppklassad då till SM klasserna eller var det så förr bara?
Om man vinner JSM ett år blir man inte automatiskt uppklassad då till SM klasserna eller var det så förr bara?
Alonzo
lördag, 30 Maj 2015 02:45 | Lyon
Thank you :)
Wow, stunning site. Thnx ...
Fredde
torsdag, 28 Maj 2015 10:25
Regler bredd
Tjena.
Jag kör i breddklassen och har en regelfråga. Är ju ingen tävlingsklass vi kör så det kvittar nästan men undrar ändå vad reglerna säger för oss.
Nu senast i Falköping vid besiktningen behövde vi inte märka några fälgar eftersom vi inte kör tävlingsklass och behövde köra på FIM däck. Jag frågade om vi då *** byta fälgar om vi *** punktering och *** till svar ett osäkert ja.
Dock så märktes fälgarna vid sista SM tävlingen förra året.
Är som sagt inte SM vi i breddklassen kör men vad säger reglerna för oss och det kanske kan vara bra att förtydliga för arrangören vad som gäller även för oss och om vi ska ta med dubbla fälgar till nästa tävling
Tack för en fantastiskt rolig tävling senast i Falköping
Jag kör i breddklassen och har en regelfråga. Är ju ingen tävlingsklass vi kör så det kvittar nästan men undrar ändå vad reglerna säger för oss.
Nu senast i Falköping vid besiktningen behövde vi inte märka några fälgar eftersom vi inte kör tävlingsklass och behövde köra på FIM däck. Jag frågade om vi då *** byta fälgar om vi *** punktering och *** till svar ett osäkert ja.
Dock så märktes fälgarna vid sista SM tävlingen förra året.
Är som sagt inte SM vi i breddklassen kör men vad säger reglerna för oss och det kanske kan vara bra att förtydliga för arrangören vad som gäller även för oss och om vi ska ta med dubbla fälgar till nästa tävling

Tack för en fantastiskt rolig tävling senast i Falköping


Breddklassen får köra på valfria däck samt byta hjul vid punktering. Att det märktes vid några SM ifjol var fel men det är inte så lätt för arrangören att hålla koll på allt
Johan
torsdag, 21 Maj 2015 15:20
Extremeprov
Åker även bredd extremprovet?

Ja samtliga klasser åker alla prov.
Martin
torsdag, 21 Maj 2015 10:39
12 sekunder
Hej!
Är det meningen att det bara ska vara 12 sekunder mellan varje förare? Känns som det kommer bli väldigt mycket omkörningar och att det kommer bli kö för de längre bak i startlistan pga att inte alla kommer iväg inom rätt tid?
Är det meningen att det bara ska vara 12 sekunder mellan varje förare? Känns som det kommer bli väldigt mycket omkörningar och att det kommer bli kö för de längre bak i startlistan pga att inte alla kommer iväg inom rätt tid?

Förarna kommer släppas med 10-12 sekunders mellanrum. Motför normala 15-20. Klart det kommer bli omkörningar och då framförallt längre ner i fältet där det inte är seedat utan lottat. Om vi hade valt att köra 4/min även på eftermiddagen hade luckan mellan kön och täten blivit för liten och det hade ställt till betydligt mer problem.
Falköpings MK
onsdag, 20 Maj 2015 21:39
Glömde...
Välkommen förresten!
Falköpings MK
onsdag, 20 Maj 2015 21:37
Depå
Depån är, som det står i TR/Inbjudan, stängd 22-07. Så anländer man under den tiden skall man vänta utanför stadion. Känns väl även mest just mot de som redan sover...
Pontus
onsdag, 20 Maj 2015 15:54
Falköping
Hej.
Vet du/ni om man får åka in på depåområdet i Falköping om vi kommer med husvagn natten mot fredag eller ska vi parkera utanför någonstans till morgonen?
Vet du/ni om man får åka in på depåområdet i Falköping om vi kommer med husvagn natten mot fredag eller ska vi parkera utanför någonstans till morgonen?
mathias johansson
tisdag, 19 Maj 2015 19:49
däckfråga
Hej ett michelin ac10 framdäck godkänt och åka med i en smklass?. Tänkte mest på att de är lv godkänt.
Mvh
Mvh

Mycket bra fråga. Läste på lite och blev inte riktigt klok på svaret.
Så här säger regelboken:
3.2 Endurodäck
Däck ska normalt finnas tillgängliga för allmänheten i handeln. Det är inte tillåtet att
på något sätt ändra och/eller modifiera däcket. Däck ska finnas med i däcktillverkarens
katalog och måste överensstämma med European Tyre and Rim Technical Organisation
(ETRTO) med krav på belastning och hastighet på minst 45 M. Däck måste vara märkta
med ”E” och/eller ”DOT”. Godkännandet och DOT-nummer måste vara ingjutet i
däcksidan. Klackarna på bakdäcket får vara högst 13 mm höga, mätt i rät vinkel till
däckets yta.
Jag rekomenderar dig att ta kontakt med Robert Svensson i Endurosektionen så får han svara eller skicka dig till rätt person.
/Marcus Frändén
Robert
fredag, 15 Maj 2015 18:43
starttid m.m
Hur är det tänkt i Falköping om varvet bara tar ca 25 minuter? Kommer det bli lång vila mellan varven?
Tänkte bara att ca 140 förare ska släppas iväg på morgonstarten och 3 förare varje minut blir ca 46 minuter. För nytt varv kan väl inte påbörjas innan alla har släpps iväg?
Tänkte bara att ca 140 förare ska släppas iväg på morgonstarten och 3 förare varje minut blir ca 46 minuter. För nytt varv kan väl inte påbörjas innan alla har släpps iväg?

Provtiden för dom snabbaste är ca 25min/varv. Lägg till ca 5min transport. 1min extra per prov för att dricka/köa och ca 8min service. Då får du ca42min. (Detta är ungefärliga tider, slutliga får du i Route Card).
Sedan kommer det att starta 4st/min och inte 3.
Så det kommer bli lucka mellan kön och täten men just för att få denna lucka så stor som möjligt väntar vi med att sätta starttiderna så länge som möjligt.
281 Inlägg i gästboken
Du blir automatiskt uppklassad till Seniorlicens, vilket innebär att du ej kan åka juniorklass i andra tävlingar än SM (finns undantag även för detta i SR). Men i JSM får man åka så länge man har åldern inne oavsett licens (SR Bilaga A 2.2)